TEL: +36-30/448-9747 | E-MAIL: trxfit.hu@gmail.com

Miért jó az interval edzés?


Miért jó az interval edzés?

Különböző zsírégető technikákat ismerünk. Sokan az egyenletes aerob edzést részesítik előnyben, folyamatos zsírégető zónában tartott pulzusszámmal (kíméli a felépített izomzatot). Mások az intenzív kardió edzést kedvelik jobban (náluk általában nem szempont az izomzat megtartása, cél a mielőbbi súlycsökkentés). Az interval edzés bizonyítottan a leghatékonyabb edzésforma, mellyel zsírégetésre ösztönözhetjük szervezetünk. Zsírégető hatása órákkal az edzés utánig kitart. Megnöveli a szervezet nyugalmi anyagcsere sebességét, mely akár 1 napig is tarthat. Pozitív hatása az alacsony intenzitású aerob edzéssel szemben, hogy nem kell 25-30 percet várni a zsírégetésre, ez jóval korábban és nagyobb intenzitással történik. A gyors összehúzódású izomrostok munkája (pl: sprint esetében), nem, vagy alig jár izombontással, mivel rövid ideig terheljük szervezetünk. Egy másik pozitívum, hogy egy intenzív 25-30 perces interval edzés felér akár 1-1,5 órás egyenletes aerob edzéssel. Könnyen tehető változatossá különböző gyakorlatokkal, eszközökkel (Trx, súlyzók, gumikötél stb), mely szintén az interval edzés mellett szól a monoton és lassú zsírégetéssel szemben.