TEL: +36-30/448-9747 | E-MAIL: trxfit.hu@gmail.com

Régóta tartó krónikus fáradtság és kialvatlanság kínoz? néhány tipp, hogy jobban érezd magad!


Krónikus fáradság?

Bár gyakran halljuk, hogy a front és a rossz idő fáradékonnyá, kedvetlenné tehet, nem csak ez az egyetlen ok, ami befolyásolja szervezetünk energia ellátását. Főleg akkor kell figyelmet szentelnünk ennek a témának, ha esetleg már hosszabb ideje tart ez az állapot és kihat mind fizikai, mind szellemi tevékenységünkre.

A szervezet energiatermelő mechanizmusát befolyásoló tényezők: - a máj méregtelenítő képességének csökkenése: ha májunk hosszabb ideig alkohollal vagy gyógyszerekkel terheljük (ide tartozik az antibiotikum is), romlik szervünk kiválasztása. - a szervezet túlzott savasodása: mikroorganizmusok túlzott mennyisége megerjeszti a cukrot, melyet normál esetben az energiatermeléshez használunk. Az elsavasodott szervezetben kialakuló méreganyagok gátolják a fehérjék, ásványi anyagok és más tápanyagok felszívódását (negatív hatás: enzimekre, hormontermelésre, szervekre) - Az élesztő gombák károsíthatják az idegsejteket és ezek ingerület átvivő képességét. Mit tegyünk? - Cukroktól, fehérliszttől, konyhasótól és tartósítószerektől való tartózkodás (akár több hónapig fenntartva) - Máj méregtelenítése (homoktövis, siledon és különböző teakeverékek) - Fokozott B-vitamin komplex és Kalcium bevitele a szervezetünkbe (akár táplálkozási tanácsadóval konzultálva, hogy elegendő B12 vitaminhoz, vashoz és folsavhoz jussunk) - Alkalomszerű vagy rendszeres C-vitamin, magnézium, cink, vas, króm pótlása - Érdemes beiktatni az étrendbe alkalmanként zabot, magvakat, barnarizst - Sportolók és gyakori fizikai munkát végzők növeljék a Glutamin és BCAA, esetleg a Kreatin és Arginin aminosavak bevitelét.